Juupa juu, tuommoiset on fiilikset tällä hetkellä Hymy

On vaan jotenkin ollut niin helppoa noiden kanssa. Lenkkeillä ei vedetä. Paitsi tietenkin alussa. Mut kun jaksaa 5 min pitää "sulkeisii", ni loppu matka menee nätisti. Toisille koirille ei räyhätä. Ja toi on paras juttu! Vieläki Teri tuijottaa koirii, mut nyt voi jo pikku hiljaa luottaa että ohi mennään melko nätisti Hymy

Teri on ollu viime aikoina tosi innoissaan AGItreeneissä. Kiva treenaa kun itse ei oo ainut joka tykkää! Nauru Ekat kisat olisi kohta, mutta tässä on nyt pari mutkaa matkassa, jotka ratkeaa vielä tänä iltana. Toivottavasti päästään kisaamaan.

Bellan kanssa oltiin tänään TOKOtreeneissä. Meitä oli aika vähän ja saatiinkin kivasti treenii. Paikalla olo oli yli neljä minuuttia ja Bella pysyi niiiin nätisti. Hymy Maahan se ei menny ku vasta kolmannella käskyllä, mutta enivei Nauru

Sitten otettiin luoksetuloa. Otettiin yksi ihan kokeen omainen liike ihan vaan kokeiluna mitä Bella tekee. Ja sekin meni niin nätisti. Pikkasen piti koiraa auttaa kädellä sivulle tulossa, mutta tosi jees! Kouluttajakin kehui oikeen paljon. Sitten ominaan harkoiteltiin hyppyä ja Bella hyppäsi ihan täydestä korkeudesta! Yllättynyt Siis tosi hienoo, etenkin jos muistatte mitä kirjoitin viime TOKOtreenien jälkeen...

Lopuksi oli vielä seuraamista. Mä kouluttajelle sanoin, että meillä seuraaminen menee vielä niin että käsi on taskussa. No hänhän sitten käski käden ottaa pois taskusta ja "liiimata" kylkeen kiinni. Ja arvatkaa vaan menikö hienosti? NO meni Hymy

Kuulostaa kauheelta kerskumiselta, mutta eipä mua haittaa! Niiin monesti oon ajatellut päin vastoin (niin lukekaa vaan arkistosta jostain vuoden 2008 lopusta, niin tiedätte mitä tarkoitan!)

Että tälläistä.... eipä kai muuta, tai että ei jaksa satuilla enempää :)

Tiiättekö muuten? Mä oon jonkuu ihme mutkan kautta eksyny KKS:n koirakouluun ohjaajaksi. En todellakaan koe olevani "niin fiksu" että voisin muita neuvoa. Mutta sitten toisaalta nykypäivänä moni on niiiiiin pihalla siitä miten koirien kanssa ollaan.... Tuntuu että se "maalaisjärki" on unohtunut jonnekin. Suurin ongelma musta on siinä että nykyään kaikki pitäisi olla niin "kivaa" koiran kanssa. Komentaa ja kieltää ei sais ollenkaa. Mutta jos aattelee koiria keskenään, hetihän sieltä tulee hammasta jos jotain ei miellytä. Mun tavoite onkin koirakoulussa muistuttaa että koira on koira. Kaikista ikävintä mitä koiralle voi tehdä, niin on inhimillistää sitä eläintä mikä koira on.

Ja varmaa miksi mä oon sielä koirakoulusaa, on se että mä uskallan "komentaa"! Nauru Musta demokratia on jees, mutta usein on paras kun joku vaan ottaa ohjat käsiin!