Eilen käväistiin Terin kanssa agilitykisoissa.

Kaksi rataa, agility- ja hyppyrata, tuomarina Leena Rantamäki-Lahtinen.

Aika pienilukuiset kisat olivat. Maxi 2 -luokassa oli 11 ilmoittautujaa ja paikan päällä oli 10 starttaamassa.

Kisoissa oli (muistaakseni) ensimmäistä kertaa niin että kilpailujärjestys oli maxi - medi - mini. Yleensä kun aina ehtii katsella muiden ohjausta ja "tutustua" rataan ennen virallista rataantutustumista. Nyt näin ei ollut. Onneksi oltiin kuitenkin luokan viimeisiä, niin ehdin hyvin hakemaan Terin autolta.

Eka rata oli hyppyrata  ja me saatiin siitä HYLky. Alku radasta meni helposti ja oli syytäkin mennä, koska se oli helppo rata kepeille asti. Ja keppeihin se homma sitten tyssäsikin. Mä olin jo rataan tutustuessa katsonut että se vienti kepeille oli aika hankala. Terpu otti kyllä oikean välin, mutta ei vaan lähten pujotteleen, vähän niinkuin juoksi läpi. Mä yritin ottaa sitä sitten uudelleen, mutta eihän se lähten. Kieltoja tuli vaikka ja kuinka monta ja sit viimenään jäi vielä lopusta pujottelematta. Huonoa ohjausta multakin...

Kepit ei oo ollut Terille mikään kovin varma, vaikka viime aikoina onkin mennyt TOSI hyvin. Keppien jälkeen radalla oli vielä kolme, vähän hankalampaa, hyppyä, mutta ne meni ihan sit ihan plörinäksi ton keppiepisodin jälkeen, mä vielä unohdin radankin.

Toisena ratana oli agilityrata. Siinä oli kaikenlaista mitä kauhulla katselin ja enkä edes rataan tutustuessa ollut varma mitä tekisi. Harmi kun ei ole ratapiirrosta Otsan rypistys Näkisitte siitä sitten radan. En nyt jaksa alkaa selittää tai niitä mun säälittäviä piirroksia väkertää Paintissa. Saimme kuitenkin radaltan NOLLAN! Hymy Ja ennenkuin ehditte luulemaan, niin yliajallahan me taas oltiin... + 2.57 sekuntia tais mennä. Mutta, mutta, tuolla tuloksella oltiin kisan ykkösiä!! Hymy Terikin pääsi palkintopallille Hymy

Kaiken kaikkiaan kivat kisat! Terii vois ens kisoissa enemmänkin "huudattaa" ja radallakin innostaa. Nyt mä yritin, mutta tais jäädä aika vaisuksi kuitenkin Nauru

Teri oli kuitenkin tosi ihana ja ihan huippuseuraa. Yksi terrierikin yritti Terpulle rähjätä, mutta Teri vaan käänty pois ja katsoi minua "kato mamma, kauhee ku toi tollee ja mä en tehny mitään".

Huomenna päästään pitkästä aikaan treenaamaan. Tekee ihan hyvää meille, toivottavast on tehokkaat treenit.

PS. Unohdin äsken mainita, että meillähän oli kisoissa ihan uusi este! Eli agilityradalla oli "sarjaeste". Siinä siis oli kaksi hyppyä peräjälkeen ja jos toisella hypyllä olisi tullut kielto, niin myös ensimmäinenkin hyppy olisi pitänyt ottaa uusiksi. Sarjaesteitä meillä ei koskaan ole ollutkaan enkä mä edes alkuun tiennyt mikä se on! Nauru