Onneksi tänään on ollut MAHTAVA, kesäinen sää! Mulla kun on viikonloppu töitä Otsan rypistys Ei paljoa kiinnosta noi viikonlopun sääennustukset, satakoot vaikka mun puolesta... Tai täytyykin perua sanomiseni. Olen nimittäin lupautunut jälleen maalimieheksi Kotkan pelastuskoirayhdistyksen hakukokeen pimeäosuuteen. Kello 22.00 alkaen pitäisi olla maastossa.... Kivempihan se siellä pimeässä on istua/maata kuivassa kuin märässä...

Aamulla koirat heräs siihen perinteiseen aikaan noin kahdeksalta. Mä tahdoin kuitenkin kerrankin nukkua oikein pitkään! No herättiin sitten vasta 10.00 jälkeen!! Oli se kiva nukkua Hymy Vähän mua pelotti ettei päivässä ehdi mitään tehdä, mutta hyvin ollaan ehditty!

Iltapäivällä lähdettiin Mussalon luontopolulle koirien kanssa. Terille olin ottanut valjaat ja fleksin mukaan, koska en sitä vapaaksi halunnut tuolla laskea ja noin se sai ainakin vähän enemmän "liikkumatilaa". Bella sit juoksenteli vapaana ja kantoi keppiään. Pari kertaa tuli heitettyä keppiä veteen ja sieltä Bella sitä haki. Ei Bellalla mitään erityistä "vesiviettiä" ole, vaan ennenkaikkea sillä on tosi voimakas "keppivietti" eli saalistushalua ja taistelutahtoa löytyy.

Sitten iltapäivällä lähdettiin ajelemaan kohti Kouvolan Ummeljokea, jossa järjestettiin Match Show. Tosi paljon oli osallistujia, vaikka oli arkipäivä. Kehät alkoivat kello 17.30. Bellan parina oli jokin setteri (rotua en paremmin tiedä). Bella sai punaisen nauhan Hymy  Tuomari kysyi multa että: "onkos näillä aina näin paljon turkkia?" Etteihän hän ole ennen niin kiinnittänyt asiaan huomiota. Mä vaan vastasin että "juu, juu, pohjavillaa pitää olla" Nauru Oikeesti Bellalla oli "paljon karvaa" kun olin sitä just aamupäivällä uittanut  ja turkki tosiaan oli aika "pöyhkee".

Isoja koiria oli mukana reilusti yli kolmekymmentä. Tavallaan vähän harmitti kun saatii punainen nauha, kun sinisellä nauhalla olisi helpompi menestyä. Punaisten kehässä Bella oli kuitenkin PUN 3!! Jee jee!! Ykköseksi tuli saluki (taas). Onhan se saluki aika jalokas rotu. Vinttikoirista munkin suosikki Hymy Mä vaan muistan aika monta mätsäriä missä on ollut saluki ja just se saluki on voittanut. Että vink, vink vaan saluki omistajille, kannattaa osallistua mätsäreihin! Mutta Bella siis PUN KOLMONEN ja mun muru!Hymy

Oli mulla Terikin mukana ja sen kanssa otin vähän tottistelua perjantain Agitottista silmällä pitäen. Pari kertaa voitti muut koirat mun makkarat.... mut eiköhän siitä hyvä tuu Hymy

Mätsärin jälkeen mentiin treffaamaan Pavea ja Manua! Kauhhesti koirat juoksi, meinas vaan pojat jäädä vauhdista. Mentiin porukalla rantaan uimaan. Tai no Bella oikeestaan oli ainut joka ui, muut lähinnä kahlasi (tai Teri ei oikein sitäkään). Mutta kivaa oli kun tytötkin pääsi kunnolla juoksemaan Hymy

Huomenna pitäisi lähteä fillaroimaan koirien kanssa lenkille. Ja sitten olis Kotkan pelastuskoirayhdistyksen rauniotalkoot. Ja sitten mätsäri Haminassa. Ja itsekin pitäis käydä juoksemassa. Ja josko sais illalla vielä grillin kuumaksi Hymy Toivotaan vaan yhtä nättiä päivää kuin tänään!