Viikonloppu meni tosiaan tokon koulutusohjaajakurssilla. Mä olin alkujaan ihan kauhuissani, että mihin oikein olen ryhtynyt, mutta ei se sitten ollut ollenkaan paha. Itseasiassa aika mukavaakin smiley

Kurssin vetäjänä meillä toimii tokon ylituomari Pernilla Tallberg. Oikein kiva "opettaja". Porukka muutenkin on kurssilla aika värikästä. Osalla porukasta ei ole juurikaan tietoa tokosta (ovat rally-toko- ihmisiä ja tämä kurssi kuuluu heillä pakollisena koiranomi-koulutukseen). Osa on vasta vähän tokoillut, mutta ei kisannut. Mahtuu joukkoon myös kokeneempiakin harrastajia smiley Kouluttajakokemusta on suurimmalla osalla, mutta ei kuitenkaan kaikilla.

Paljon olen saanut kurssista irti ihan omankin harrastamisen kannalta, paljon hyviä vinkkejä wink

Meillä oli tentti tokosäännöistä. Puolet piti saada oikein jotta testi menee läpi ja eiköhän mulla se 50 % ole oikein. Kotiläksyjä saatiin kanssa. Pari tehtävää, toisessa pitää suunnitella tottelevaisuuskoulutuskurssi ja toisessa ratkaisu annettuun ongelmaan. Mun tehtävä on suunnitella tottelevaisuuskoulutuskurssi "kotikoirille". Jokainen sai valita joko pennut, kisaamaan tähtäävät tai kotikoirat. Lähes kaikki valitsivat noista kahdesta muusta, niin mä päätin sitten olla erilainen nuori! laugh Aattelin myös kun kerta vedän niitä arkitottelevaisuuskoulutuksia, niin olisi tästä tehtävästä eniten hyötyä senkin kannalta. Toisena tehtävänä on siis "ratkaista ongelma". Valitsin itselleni tehtäväksi/ongelmaksi "Koira kiertää hyppyesteen". Saas nähdä mitä mä tähän keksin....

Kahden viikon päästä jatketaan ja heti aamusta pääsemme käytännönharjoitusten pariin kun hallille saapuu kasa koiria ja ohjaajia meidän "koulutettavaksi".

Jos kurssin alkua odotin kauhulla, niin nyt seuraavaa kertaa odotan jo innolla! smiley

Meidän tokovastaava mainitsi vielä mahdollisuudesta osallistua/järjestää tokon koetoimitsijakurssi. Tässähän ollaan kohta niiiiiiin koulutettua! laugh