No ni, iltahan se tässä on.

Treeneissä käytiin Bellan kanssa. Monta koiraa oli mukana. Otettiin lähinnä paikalla oloa, joka sopi meille ERINOMAISESTI! Nimittäin olinkin ajatellut BH-koetta silmällä pitäen treenata häiriön alaisena paikalla oloa. Parit perusharjoitukset, mutta niiden lisäksi otin oman paikalla olon, noin 4 min ja selkä puoliksi poispäin koirasta. Mä tykkäsin tosi paljon! Tosi kivasti meni, lisää vaa treenii Hymy

Lisäksi pyysin vinkkejä liikkeestä istumiseen menossa ja TOKO-kokeen hypystä.

No.... sitä hyppyä harjoiteltiin ja pieleen se meni Otsan rypistys Mä kyllä tunnen ton koiran niin hyvin, että tiedän miten sitä pitää "käsitellä". Bellaa ei siis voi YHTÄÄN pakottaa mihinkään. Oikeastaan kaikki koulutus menee sitä kautta että MINÄ mietin pääni puhki miten mikäkin asia "opetetaan" Bellalle niin että se HETI ymmärtää mitä siltä vaaditaan. Jos Bella ei heti (tai viimeistään tokalla yrittämällä) tajua mitä siltä halutaan, niin koira menee kokonaan lukkoon! Niinhän siinä kävi tänäänkin. Itsekseen siis opetellaan hyppyä ja sitten kun on into siihen, niin hiotaan porukassa loppu.

Teri on taas AIVAN eri juttu! Sitä voi lyödä vaikka halolla päähän ja silti koira jaksaa yrittää Hymy Niin hyvässä kuin pahassa Nauru

Pakko kertoo muuten vielä mun työmatkasta. Mä poljin fillarilla Karhuvuoren mäkeä ylös (niille jotka eivät tiedä, niin aika jyrkkä ja pitkä mäki). Edellä käveli sit naisihminen kahden koiran kanssa. Ja se toinen koira käveli NIIIIN ihmeellisesti! Siis sen takajalat meni sillein ulkokautta, vähän kuin sammakkouintia. Ja takapuoli heilui ihan holtittomasti puolelta toiselle. Alkuun tuli mieleen mun siskon sakemanni. Se kun noin vuotiaaksi asti oli ihan holtiton takapäästä (mutta nyt ok). Tää koira oli maxirotujen risteymä. Mun oli PAKKO sanoo jotain sille naiselle. Kysyin "onko toi sun koira nuorikin, kun on noin vallaton takapäästä?" Kuulemma 8-kuukautinen. Mä siihen, että "ai kumminkin niin vanha..."

Mä en nyt ihan tarkkaa muista miten meidän keskustelu eteni. Naisihminen kuitenkin kertoi että on käyttänyt koiran eläinlääkärissä ja eläinlääkäri tykkäs ja on kunnossa kaiken puolin. Itse nainen kuulemma epäili että koiralla olisi lonkissa jotain vikaa. Tuntee koiran isän joka asuu naapurissa ja on reipas. Tää 8-kuukautinen kuulemma aina ylösnoustessaan "sipsuttelee", mutta ei kuulemma muuten vaivaa mitenkään! Yllättynyt Sanoi sitten siihen että "oli miten oli, ei hän rupee mihinkää kuvauksiin viemään. Ei 50 euron arvoisen koiran hoidosta kannata satasia maksaa." Huuto

Siis mitä vittua!!!! Tyhmäkin näki ettei se askel MITENKÄÄN voinnut olla normaalia! Tai en mä tiiä, onko noin "jättiroduilla" Ei ainekaan mun tuntemat leonbergit ja landseerit kävele noin.....

ja sitten vielä meidän keskustelun lopuksi tää hauva kävi istuu keskelle katua. Naisihminen kertoi että tää on varmaan koiran neljäs stoppi ton nousun matkalla. Kuulemma koira tykkää nauttia ilmasta. Mulle tuli aineki heti mieleen, että koiralla on kipuja kävelystä. Siis koska muuten 8-kuinen pentu huilii kesken lenkin?!?! Siis niillähän sitä virtaa riittää!

Mulle tuli kaiken kaikkiaan ihan TOSI PAHA mieli tosta Otsan rypistys Tää naisihminen vaikutti kuitenkin ihan fiksulta ihmiseltä. Miten voi olla noin välinpitämätön? Mä vielä yritin vihjata jotaa että jos ei haluu hoitaa koiraa, niin ainahan sen voi laskee vihreimmille laitumille....

Siis toivottavasti toi on jotaa normijuttuu maxi/jättiroduilla!

PLIIIIIIIIIS, kertokaa mulle jos asia on näin. Muuten musta tuntuu että melkein ois eläinsuojeluvalvojalla ollu duunia.... (vaikka siis naisihminen vaikutti mukavalta... siksi just väinpitämättömuus tuntuu ilkeältä)

I have nothing more to say.... I'm just Otsan rypistys for this puppy <3