Tänään se sitten vihdoin oli, eli Bellan ja ennen kaikkea MUN ensimmäinen TOKO-koe Hymy

Pakkasta oli kauheesti aamulla ja otin vaikka mitä vaihtovaatteita mukaan. Pilkkihaalari oli paras! Ei se mikään kaunis päällä ollut, mutta niiiiin ihanan lämmittävä. Itku olis ehkä muuten tullut. Nauru

Laitetaan nyt sit se meidän tulos heti kun kaikkii kuitenkin jänskättää mitä saatiin Silmänisku

 

Tuloksena oli ALO 171 pistettä ja näin ollen 1.palkinto! Hymy

 

Tuomarina oli Riikka Pulliainen. Ykköstuloksia tuli aika paljon, kolmen parhaan kärki oli 196 p, 192 p ja 190 pistettä. Tuomari oli tosi reilu ja kannustava. Ehkäpä vähän turhankin rento. Nimittäin Bellan ja mun ykköstulos ei todellakaan ollut kauneimmasta päästä... (kuin myös monella  muulla)

Elina oli kuvaamassa suorituksen filmille. Liitän sen tänne kun Elina saa nettiin, satuillaan nyt vähän ennen sitä fiiliksiä.

 

Osasuoritukset:

Luoksepäästävyys   10

Paikalla makaaminen   10

Seuraaminen kytkettynä   7

Seuraaminen taluttimetta   8

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä   8

Luoksetulo   10

Seisominen seuraamisen yhteydessä   8

Estehyppy   7

Kokonaisvaikutus   9

 

Tosiaan voi olla että mun mieli muuttuu kun pääsen kunnolla katsomaan videota, mutta mennään nyt fiiliksen mukaan Nauru

 

Luoksepäästävyys 10:

Tähän olin oikein tyytyväinen. ei siinä kai mitään.

Paikalla makaaminen 10:

Täytyy sanoa, että olisin ollut pettynyt jos tästä ei olisi 10 tullut... Paikkamakuu kun ollut aina Bellalla tosi varma. Ehkä nyt jostain loppuasennosta olisi voinut pisteitä lähteä, mutta hyvä näin Hymy Bellalla pysyi vielä hyvin takajalat rungon alla ja vasta sitten otti lonkka-asennon kun lähdin tulemaan takaisin päin.

Seuraaminen kytkettynä 7:

No..... no siis seuraaminen on meillä vielä niin hakusessa. Siitä videolta ehdin just seuraamista kattoo ja ihan on kyllä kauheeta! Nauru Tuomarikin antoi palautetta mun kädestä kun se meni miten sattuu ja Bella jää sitten IHAN liian taakse. Ja mä olin käveleväni muka niin reippaasti, mutta videolta näkyi jotain ihan muuta... Nolostunut Seuraamiseen olisin toivonut parempaa virettä ja treenatessa sitä usein löytyykin. Joo ja mokasin kunnolla heti ensimmäisessä käännöksessä kun toistin uudellen "seuraa"-käskyn. Huuto Olin ihan 100% varma että noin käy, kun treenatessa vielä yleensä sanon käskyn käännöksissä... Mä oon kuitenkin TOSI tyytyväinen tohon seiskaan... vaikka ei toi ehkä musta ois ollu edes seiskan tasoista seuraamista...

Seuraaminen taluttimetta 8:

Tässä nyt pätee aikalailla samat jutut kuin edellä. Eli olisi voinnut mennä paremmin mutta myös huonomminkin. Suuni osasin sentään pitää nyt kiinni Nauru

Maahan meno seuraamisen yhteydessä 8:

Tämä teidän täytyy nähdä videolta!! Seuraamisesta puuttui se vire ja Bella alkoi ennakoimaan. Se siis seurasin sen verran takana etten nähnyt ollenkaan että se itseasiassa pysähtyi jo aikasemmin seisomaan ja mä vaan jatkoin matkaa... Sitten tuli multa "maahan"-käsky ja Bella kävi maahan Nauru Olisi tosta voinnut saada vähemmänkin pisteitä... Kait toi meni sit koesääntöjen "Puutteellinen seuraaminen alentaa arvosanaa (1–2):lla."  mukaan. Odotukset liikkeestä oli lähinnä se että koira pysähtyy (teki sitten mitä teki). mutta ei ehkä ihan niin aikaseen olisi tarvinnut.... Viaton

Luoksetulo 10:

Odotukset oli liikkeen suhteen kovat. Ja onneksi ne täyttyivät Hymy Loppuasentoa yritän sit katella videolta. Ainahan sitä vauhtia vois olla enemmän. pettynyt olisin ollut jos tästä olis pisteet kovin tippunut.

Seisominen seuraamisen yhteydessä 8:

Tästä ei oikein ole mitään sanottavaa. Bella tuli taas niin takana etten oikeen tiedä mitä kävi. Katsotaan tää sit videolta. Mutta siis ERITTÄIN tyytyväinen kasiin, seisominen kun oli eniten hukassa!

Estehyppy 7:

Tämä liike on ainut mihin olen hieman pettynyt Otsan rypistys Noissa seuraamisliikkeissä on eniten petrattavaa mulla, mutta tässä estehypyssä olis Bellakin saanut petrata. Ei nimittäin hypännyt ensimmäisellä käskyllä. Treenatessa lähes tulkoon aina hyppää ekalla ja saattaa jopa varastaa. Me oltiin kyllä ihan sen toisen kehän vieressä ja kai sieltä tuli liikaa häiriötä Bellalle. Mä vielä luvan saatua odotin pienen hetken ennen käskyn antoa että koira olisi kuulolla, mutta ei auttanut. Jouduin sit uusimaan käskyn. Seisominen oli niin ja näin. Mua ei olis niin paljon harmittan jos siinä seisomisessa olisi enemmän mennyt pieleen (sitä kun Bella ei osaa). Oikeastaan odotin että siinä mokataan. Harmi kun ei hypännyt ekalla!

Kokonaisvaikutus 9:

Joo, ihan kiva Hymy

 

Kaiken kaikkiaan jäi kyllä hyvä mieli kisoista. Pakkohan sitä on olla tyytyväinen kun saatiin 1-tulos vaikka sitä ei edes lähdetty hakemaan! Toivotaan että seuraava 1-tulos tulee hieman "kauniimmin" eikä rimaa hipoen! Nauru

Tulkaas myöhemmin katsomaan uudestaan jos tahdotte sen filmin nähdä!

__________________________________________

 

No niin! Tässä se tulee!!

Mutta näin ens alkuun haluan kiittää ELINAA, Kiitos oikein SYDÄMELLISESTI Hymy Niin ja kiitos Elinan äidillekin Hymy

Laitetaan nyt se videolinkki ja sitten muutama sananen:

 

Bellan TOKO-koe 11.2.2012

 

Että semmoinen Nauru Oli siinä jotain hyvää ja sitten rutkasti parannettavaa! Unohdin kokonaan että tuossa "seisominen seuraamisen yhteydessä" -liikkeessä Bella ei ottanut perusasentoa. Hienosti se etutassut "jäädytti" vaikka sitten vähän liikkuikin. Harmillisesti vaan alkoi tuotakin ennakoimaan... kuten alkoi siinä liikkeestä maahan menossa!! Niin nyt näitte Nauru Oli ja on se vähän huvittavaa....

Pitää vaan saada tuota seuraamista toooosi paljon varmemmaksi. Niin ja toi mun käsi hittoon! Kait se täytyy toi käden paikka vaihtaa ylös  ja koira siihen väliiin... Pitää "opiskella" youtubesta semmoista luonnollista asentoa ja paikkaa kädelle (tai jos se nyt luonollisesti voi siinä jäkittää...!?!)

Estehyppy tosiaan meni miten meni. Hyvin näkee videolta että otti häiriön viereisestä kehästä. Ja ihan kauheestihan Bella steppas siinä seisomisessa. Ei se kyllä yhtään ton paremmin ole meillä  mennyt treeneissäkään Nauru

Kyllä meistä vielä hyvä tulee!! Ollaan niin vähän aikaa harjoiteltu "tavoitteellisesti", että jo pelkästään toistot auttavat. Itsevarmuutta liikkeisiin niin johan alkaa sujua. Treeniä vaan niin eiköhän se sillä! Hymy

______________________________________

Mä katoin vielä lisää tota videota ja huomasin mm. että mä lähden liikkeelle jo ennen kuin annan koiralle käskyä.... Eli siinä "liikkeestä maahan menossa" olin jo ottamassa askelta ja sitten vasta sanoin "sivu" eli koira jäi jo siinä matkasta. Ja sitten siinä luoksetulossa olin jättämässä koiraa, mutta otin jo taas sitä askelta ennen kuin sanoin "odota".... Siis tosi sekavaa koiran kannalta.... Nolostunut

Aika ihana oli kuitenkin se Bellan liikkeelle lähtö "luoksetulossa" Hymy Katoin sitä monta kertaa Nauru

Joo ja toi hyppy. Miten siis sattuikaan JUST silloin tulemaan mun käsky kun Bella vilkas muualla Huuto Ja hyvin näkyi tuosta että mulla on ollut palkka hypyn toisella puolella kun Bella sitä maata "nuuski" Nauru